Kodesprog og spiludvikling

Matematik og programmering lader dig bruge din logiske tankegang og analytiske sans. Du arbejder med at opstille og løse problemer ved hjælp af it og matematiske beregninger. Du skal anvende it til beregning og dokumentation, og du lærer bl.a. om brugervenlighed, sikkerhed, hardware og software.

I programmering lærer du om arbejdsgangene i programmering og forstår, hvordan et kodesprog er opbygget med data-, kontrolstrukturer og klasser. På tredje år vil du møde udfordringer med spiludvikling.

Studieretningsfag: Matematik A og programmering B

Hvor kan jeg tage studieretningen?

Lyngby

Obligatoriske fag

Matematik A, dansk A, teknikfag A, programmering B, kemi B, engelsk B, idéhistorie B, fysik B, teknologi B, biologi C, kommunikation/it C og samfundsfag C.

Valgfag og valg af niveau

På denne studieretning kan du vælge 1-3 valgfag. Du kan enten vælge at hæve niveauet på et eksisterende fag eller vælge et nyt fag som supplement.

Videreuddannelse

Matematik og programmering er for dig, der fx gerne vil læse videre på én af de mange uddannelser på IT-Universitetet.

Videregående uddannelser

I Adgangskortet kan du se alle de videregående uddannelser, som en given kombination af fag på din gymnasiale uddannelse giver adgang til. Prøv dig frem ved at klikke dig ind på dine interesser.

Gå til adgangskortet

Har du spørgsmål?

Lyngby
Akademivej 451, lokale 064
9-14

Marianne Noe Hjarsø

Studievejleder på H.C. Ørsted Gymnasiet i Lyngby
Lyngby
Akademivej 451, lokale 064
9-14

Tor Bugge

Studievejleder på H.C. Ørsted Gymnasiet i Lyngby
Frederiksberg
Stæhr Johansens Vej 7, lokale 512
9-14

Jesper Bennekou

Studievejleder på H.C. Ørsted Gymnasiet på Frederiksberg

Simon Engberg Hansen

Studievejleder på H.C. Ørsted Gymnasiet i Ballerup
TIL TOPPEN